REALIZACJA PROJEKTÓW EDUKACYJNYCH
Każdy uczeń klasy drugiej gimnazjum bierze udział w realizacji projektu edukacyjnego.
Projekt edukacyjny jest zespołowym, planowym działaniem uczniów, mających na celu rozwiązanie konkretnego problemu, z zastosowaniem różnorodnych metod.
Zakres tematyczny projektu edukacyjnego dotyczy wybranych treści nauczania określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego dla gimnazjów lub spoza niej.
Projekt edukacyjny jest realizowany przez zespół uczniów pod opieką nauczyciela.
Harmonogram prac na rok szkolny 2017/2018
- Do 5 października nauczyciele-opiekunowie projektów przygotują karty projektu edukacyjnego wg załączonego wzoru (załącznik nr 1);
- Do 20 październikaDyrektor szkoły ogłasza szkolną bazę tematów projektów edukacyjnych. Kopie kart projektów dopuszczonych do realizacji umieszcza się w bibliotece szkolnej.
- Uczniowie zainteresowani realizacją konkretnego projektu składają wychowawcy klasy pisemną deklarację udziału w jego realizacji. Ostateczny termin wyboru tematu projektu przypada na 30 października (załącznik nr 2);
- 14 grudnia na zebraniu z rodzicami wychowawcy klas drugich gimnazjum podają rodzicom tematy projektów realizowanych w klasie.
- Wszyscy uczniowie, po wybraniu tematu projektu, zgłaszają się do swojego opiekuna projektu w celu ustalenia warunków pracy nad projektem.
- Uczniowie pod opieką nauczyciela prowadzącego realizują ustalone zadania (termin zakończenia prac nad wszystkimi projektami zostaje ustalony na 12 stycznia
→ czas przeznaczony na wykonanie projektu nie powinien przekraczać 8 tygodni
→ pozostałe 2 tygodnie przeznaczone są na próby. - W dniach 12 – 16 lutego 2018 r. odbędzie się Szkolny Przegląd Projektów Edukacyjnych.
- Prezentowane przez uczniów prace są oceniane przez Komisję w oparciu o ustalone na początku kryteria, z uwzględnieniem:
- wartości merytorycznej,
- wykonania (gdy powstanie jakiś wytwór materialny),
- formy prezentacji,
- sposobu prezentacji,
- pracy zespołowej i indywidualnej ucznia,
- samooceny uczniów,
Ocena wypadkowa jest oceną cząstkową z zachowania.
Uczniowie mogą również otrzymać ocenę cząstkową z konkretnego przedmiotu (bądź kilku przedmiotów), jeśli projekt lub jego część jest ściśle związana z programem tego przedmiotu. Wówczas opiekun przedstawia taką ocenę konkretnemu nauczycielowi przedmiotu.
Prace uczniów zostają wyeksponowane (na stronie internetowej szkoły; na terenie szkoły).